Marketingcommunicatie – waarom je vanaf nu niet meer uitgaat van Unique Selling Points

blog JKHoe bepaal je de insteek van jouw marketingcommunicatie? Misschien is deze gebaseerd op Unique Selling Points. Wij dagen je in dat geval uit op een andere manier te kijken naar de unieke aspecten van jouw product en/of dienst en je marketingcommunicatie te optimaliseren. Hoe? Door uit te gaan van Unique Buying Reasons.

Hoe bepaal je wat onderscheidend is?

Wat is er mis met Unique Selling Points? Het is natuurlijk goed te kijken naar wat onderscheidend is. Het gaat vooral om de manier waarop dat onderscheidende bepaald en verwoord wordt; wordt dat bedacht vanuit je organisatie of vanuit de doelgroep (Unique Buying Reasons)?

Appelleren aan de behoefte

Zo zouden we bij Point Made kunnen zeggen dat we een module Social Media beheer aanbieden en werken met een handige social media contentkalender. We kunnen ook zeggen dat we met de module en de kalender zorgen dat je geen omkijken hebt naar jouw social media kanalen en je geen stress meer hoeft te hebben over de kwaliteit, continuïteit en consistentie van de content. Het verschil zit in het appelleren aan de behoefte die maakt dat mensen jouw product en/of dienst interessant vinden.

Intrinsieke motivatie

Die behoefte gaat vaak over een gevoel of gemoedstoestand; bijvoorbeeld het bereiken van rust, overzicht, kunnen focussen op wat echt belangrijk is of het gevoel dat je met een gerust hart op vakantie kunt. En zo kan je vanuit jouw organisatie ook nadenken over de intrinsieke motivatie van jouw doelgroep. Hoe willen zij zich voelen, of hoe willen zij zich vooral niet voelen? Wat zijn hun Unique Buying Reasons en hoe sluit jouw product of dienst daarbij aan?

Denk je dat jouw marketingcommunicatie een upgrade kan gebruiken met behulp van een nieuwe insteek met Unique Buying Reasons? We helpen je daar graag bij. Voor een vrijblijvende kennismaking kan je contact met ons opnemen via info@pointmade.nl.

Geschreven door: Jojanneke Koedam

Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *