7 redenen om een social media content kalender te gebruiken

210416 blogAl een tijdje werkt Point Made samen met het team van Wieke Magazine, een handwerktijdschrift dat de liefde voor mensen en handwerken deelt. Deze week hebben zij officieel een Mix ’n Match abonnement bij Point Made afgenomen met de modules PR en Social Media (meer over onze abonnementen lees je in een volgend blog). Feest dus voor Point Made!

Het team van Wieke maakt al volop gebruik van social media, toch hebben wij ze aangeraden om voor een social media content kalender te gaan.

Wat is een social media content kalender?

Een weldoordachte planning! In een spreadsheet staan al je social media kanalen overzichtelijk onder elkaar, met daarbij de kanaal specifieke doelgroepen. Het is een kalender waar je al je social media berichten op kan inplannen. Hiermee bereik je consistentie en regelmaat. Allebei van wezenlijk belang bij het inzetten van social media. Je kan beter nadenken over de inhoud van je berichten, berichten van tevoren schrijven en deze berichten gemakkelijk inplannen. Wil je social media optimaal en zonder stress inzetten, dan kan je niet zonder een content kalender. Hieronder 7 redenen die mij meteen door mijn hoofd schieten wanneer ik denk aan de voordelen van een social media kalender:

  1. Overzicht en structuur: In een oogopslag al je social media kanalen op een rij
  2. Geen berichten, kanalen of doelgroepen meer ‘vergeten’
  3. Van tevoren en dus niet meer adhoc nadenken over evenementen, beurzen en speciale dagen die gebruikt kunnen worden in berichten
  4. Doelgroep gerichter en regelmatiger berichten posten
  5. Inhoudelijk sterkere berichten
  6. Handige manier om sociale media de verantwoordelijkheid van een groep te maken
  7. Je creëert rust in je hoofd en dus in je bedrijf

 

Heb jij nog meer redenen? Vul gerust aan! En mocht je hulp nodig hebben bij het maken van een social media content kalender of wil je weten of social media iets voor jouw bedrijf is,  voel je dan vooral vrij ons te bellen of te mailen!

Geschreven door: Susy van der Zwan

Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *