Het spook dat Snapchat heet

snapchatVoor social media als Facebook, Twitter en LinkedIn draaien velen hun hand niet meer om. Maar inmiddels zijn nieuwere platforms als Snapchat razend populair geworden. De vraag is, moet je als ondernemer nu echt met alle social media hypes en dus ook met Snapchat meegaan? Of Snapchat iets voor jou is, kun je zelf beantwoorden aan het eind van dit blog.

Snapchat in het kort

Met Snapchat verstuur je foto’s en video’s naar je volgers. Goed kijken, want de beelden blijven maar eventjes zichtbaar. Als het poppetje is gezien, gaat het kastje dicht. In de beginperiode werd Snapchat vooral door tieners gebruikt voor sexting. Maar die tijd is Snapchat allang voorbij. Inmiddels is dit sociale netwerk een graag geziene marketing tool geworden. De meeste Snappers zijn nog steeds jong, onder de 25 jaar, waarvan 70 procent vrouw.

Snapchat en online marketing

Adverteren op Snapchat is in Nederland nog niet mogelijk. En omdat beelden alleen naar je volgers gaan en verder niet bewaard blijven, is het geen ideale tool om snel meer naamsbekend te creëren. Bij Snapchat is het aantal volgers niet zo belangrijk. Interactie, daar gaat het om. Je beste reclame komt van tevreden en trouwe klanten. Mensen die zich betrokken voelen bij jouw bedrijf. Fans, die graag wachten op iets nieuws en exclusiefs via jouw Snapchat kanaal. Daar ligt de kracht van Snapchat.

Snapchat heeft een hoge entertainmentfactor. Entertain je volgers dus! Geef je Snapchat volgers via storytelling (een reeks foto’s of korte filmpjes achter elkaar) een kijkje in jouw keuken. Of verzin een spel of een actie speciaal voor je Snapchat volgers.

Meer ideeën nodig? Op Frankwatching lees je er nog een paar. Of nog beter, vraag het aan de jongeren zelf. Liam (19) en Tim (18) staan met hun succesvolle Snapchat bedrijf GoSpooky voor je klaar. Hun verhaal lees je hier.

Is Snapchat iets voor jouw bedrijf? Als Snapchat populair is in jouw doelgroep, kan uitproberen zeker geen kwaad. Aan de slag!

 

Geschreven door: Natalie Rosien

Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *